Honden overlijden door vergiftigd eten

Twee honden in Zoetermeer zijn overleden na het eten van brood waar vermoedelijk rattengif in zat. Andere honden die het brood hadden gegeten konden nog worden gered.

Na het uitlaten was de hond niet in staat de trap op te lopen en raakte kort hierna aan de diarree. Een dierenarts heeft de hond in laten slapen. De eigenaren van de hond meldden dat ze de hond met brood in bek hadden zien lopen en dat hadden geprobeerd te verwijderen.

Twee andere honden met zelfde symptomen in Zoetermeer hebben het wel overleefd. De oorzaak van gezondheisproblemen van de honden lijkt te liggen in het eten van besmet brood dat op de groenstrook nabij de Benthuizerplas zou liggen. De politie zegt hondenbezitters te waarschuwen en hoopt snel een verdachte aan te kunnen houden.